zaterdag 8 mei 2010

Tweet tweet

En ja hoor, ook ik heb geschiedenis geschreven! Mijn eerste tweet is geplaatst en ik volg mijn zoon Gerben Kamphorst. Hij tweet de hele dag door. Hij heeft een eigen radioprogramma "School's Out" bij Radio Noordoostpolder op zaterdagavond van 19.00 tot 21.00 uur. Daarvoor volgt hij radio dj's en heeft hij via Twitter contact gekregen met de hoofdredactrice van het blad KIJK.
Zij brengt Gerben in contact met wetenschapsjournalisten die in zijn uitzending toelichting kunnen geven op een interesant onderwerp voor de jeugd. Ook komt hij via haar in contact met iemand die jong muziektalent scout. Gerben draait nu elke week een nummer van een aankomend talent.
Zonder Twitter had hij deze contacten niet voor elkaar gekregen. Hij wordt gevolgd en ontdekt door professionals op Twitter.
Hoe kan dat voor mij werken??? En voor het onderwijs? Mijn twitteraccount is GKamphorst !

Bij Edmodo kun je als docent groepen aanmaken. Dat is handig, maar dat kan in onze ELO ook. Twitter is een sociaal communicatiemiddel om even kort een boodschap te posten. Roosterwijzigingen bijvoorbeeld?

2 opmerkingen:

  1. Twitter is een snel en kort mdium waarmee je inderdaad veel dingen kunt delen. Zeker daar waar het gaat om korte gesprekjes of juist het delen van links.

    Leuk! Hoe heet je twitteraccount?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn twitteraccount heb ik als link ingevoegd.
    Het is GKamphorst. Moet mezelf nog wel dwingen tot het plaatsen van een Tweet.

    BeantwoordenVerwijderen